Bunga Anggur

assalam... semalam singgah ke rumah makcik.. sedang belek-belek pokok bunga depan laman, klana ternampak pokok anggur.. dah lama pokok anggur ni ditanam, tapi klana tengok sebelum ni macam hidup segan mati tak mahu.. kali ni subur, banyak bunga dia... kata makcik, lepas dicantas setogel-togelnya, baru pokok anggur tu nampak perubahan drastik bombastik gitu.. banyak pucuk-pucuk daun baru tumbuh, setiap tunas akan ada bunga yang lebat..

anggur malaysia
ada setengah tangkai bunga dah nampak putik-putik anggur. ni anggur jenis masak kaler hijau.. sebelum ni klana pernah makan...  rasa masam-masam manis, cuma saiz buah kecil, tak macam anggur import... tapi okey jugak kan, tak sangka kat negara kita pun anggur boleh tumbuh dan berbuah... malaysia bolehh... hehe.

updated: 10-06-12

buah anggur
buah anggur yang semakin membesar.. dah boleh makan tak lama lagi.. nyum2

7 ulasan:

shahjiehan berkata...

tanam kat malaysia???

wah... hebat laaaa

shahjiehan berkata...

xpnh dgr pon nama kg ni... hehehhe

klANA berkata...

~shahjiehan~ nak tgk anggur skang xyah g obersea.. melaysia hebad! (@_@)

ucu aepul berkata...

gtew kan....tapi kat perlis ada ladang anggur...kira klau musim dia sapa g sana mmg trasa bagai di syurga...

klANA berkata...

~ucu aepul~ blm pnh smpai perlis lagi.. tentu cantik pmadangan musim anggur berbuah.. hehe

koleksi aqula berkata...

Untung ler.. pokok anggur ak da mati, da la beli anknye mhl... aaishh..

klANA berkata...

~koleksi aqula~ susah ek nk jaga pokok anggur nie kn, pokok anggur makcik sy ni pun skang sy tgk dah xsubur sngt pun..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Real Time Web Analytics