Pelik Tapi Benar - 2 Tahun Tak Tanggal Make Up

The Daily Chilli melaporkan, di Korea Selatan ada seorang gadis yang tidak membasuh mukanya selama dua tahun. Pelik kan? Tentu ada sebab kenapa dia buat begitu...
 
pelik tapi benar
 Bae dengan make-up tebal (kiri) dan penampilan wajah sebenar (kanan).

Gadis berusia 20 tahun bernama Bae-Dal-mi ini memberi alasan "Saya ingin tampil sempurna bila-bila masa, bahkan saya tetap menggunakan make-up ketika tidur" katanya. Kebiasaan ini bermula ketika dirinya jatuh cinta dengan make-up pada usia 14 tahun. Semenjak itu, dari masa ke semasa make-up yang digunakannya semakin tebal.

Dia mengatakan bahawa benda yang paling penting dalam hidupnya adalah cermin. "Saya selalu melihat ke dalam cermin dan membawanya setiap masa," ujarnya pada sebuah acara variety show di korea. Walaupun dirinya termasuk cantik tanpa make-up, ia tetap tidak berpuas hati dengan penampilannya "Saya ingin melakukan operasi plastik di 10 tempat," katanya.

Ibunya yang putus asa atas perilaku Bae menghubungi sebuah program televisyen di Korea dan menceritakan kisah puterinya yang aneh. Ketika tampil di acara itulah seorang doktor ahli kecantikan berjaya memujuk gadis ini untuk menghapuskan make-upnya. Dan setelah pemeriksaan khusus, diketahui bahawa kulitnya kelihatan berumur dua kali ganda dari usia gadis itu sekarang. Menurut pakar, membiarkan make-up terlalu lama bukan saja menutup liang-liang roma, tetapi juga boleh menyebabkan risiko penuaan lebih awal.

sumber: health.asiaone.com

3 ulasan:

Mama atiyyah berkata...

huhhu...skrg bru tau..knape org korea..sume cntek2 blake....

klANA berkata...

~Mama Atiyyah Umairah~ tul kn... majoriti dorang mmg cantek2.. sbb genetik kot.. he2

rirynsara berkata...



fuyoooo....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Real Time Web Analytics