Tentang Keunikan Manusia.

tahukah anda
Saintis kata semakin tinggi IQ seseorang, semakin kerap ia bermimpi.


tahukah anda
Untuk setiap 1 langkah, kita menggunakan 200 pergerakan otot.


tahukah anda
Asid dalam perut cukup kuat untuk menghancurkan sebilah pisau cukur.


tahukah anda
Badan kita menghasilkan haba yang boleh memanaskan  segelen air dalam jangkamasa 30 minit.


tahukah anda
Terdapat 1 trillion bakteria melekat di kaki kita.


tahukah anda
Anak mata anda akan membesar bila melihat seseorang yang anda cintai. Begitu juga halnya bila melihat seseorang yang anda benci.


tahukah anda
Otak manusia boleh menyimpan 5 kali ganda maklumat yang terdapat dalam ensiklopedia Britannica.


tahukah anda
Ibu jari tangan kita sama panjang dengan hidung kita. Tak pecaya, cuba check tengok..



17 ulasan:

~amalina~ berkata...

masyaAllah...macam2 yer yg unik2..mna tahu semua ni neh...:)

kelana fana berkata...

mmg manusia penuh dgn keunikan. info ambik kat internet je..maaf lupa lak letak kan sumber.. ;)

HidrogeN berkata...

kena letak sumber kalau amik dari internet. thank u for sharing.

kelana fana berkata...

tq 4 da comment. peace. :)

Cik Shiqa berkata...

hehehe tengs info sonok baca..

kelana fana berkata...

Shiqa - welkam2 :)

sweetsal berkata...

terima kasih pasal info ni..selama ni taktau pun..

kelana fana berkata...

Sweetsal - welkam2. sama2 kongsi keunikan manusia. kebesaran Yg Maha Pencipta :)

Camellia berkata...

saya try yang last tue~ betul la.heee! btw~ mata kita memang membesar nengok org yang kita cinta ngan yang kita benci dengan perasaan yang berbeza. :P

dunspeak♥ berkata...

wow! sangat tertarik dengan info asid dalam perut tu..

pu3mas89 berkata...

Saintis kata semakin tinggi IQ seseorang, semakin kerap ia bermimpi.

laa patut la pu3 salu sgt mimpi.. hahhaa

kelana fana berkata...

Camellia~hebatkan Mell. ALLAH ciptakan semuanya seimbang.

dunspeak~tu lah Cikbelog, dlm masa yg sama acid tu tak hakis pulak dinding perut kita. sggh menakjubkan.

pu3mas89~Pu3 selalu mimpi ttg aper tu..leh kongsi kat cni ;)

Cheqna berkata...

menarik fakta2 ni..

:-)

iqbalsyarie berkata...

Sgt menarik!!bagus entry ni..suka~
Post baru:Jadi Bos.Mau?

kelana fana berkata...

Cheqna~sekadar kongsi info buat renungan bersama.. :)

Iqbalsyarie~Tengkiu3x :)

akuvision berkata...

huhuhu...lepasa ni nak telan pisau cukuq la

akuzle berkata...

sgt berinformasi....trima tacih....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Real Time Web Analytics